امتیاز دهید post

آموزش استعلام گواهی ارزش افزوده

آنچه در این مطلب می‌خوانید

در این مقاله ما می‌خواهیم به شما در مورد استعلام گواهی ارزش افزوده کمک کنیم، حتما می‌دانید که مالیات بر ارزش افزوده یکی از انواع مالیات غیر مستقیم است، حالا اگر کسب و کاری داشته باشید که باید مالیات ارزش افزوده آن را بدهید، باید استعلام ارزش افزوده را گرفته و مراحل بعدی آن را طی کنید.

درخواست گواهی ارزش افزوده یکی از مراحل مهم در فرآیند مالیاتی است که مربوط به تعیین و تأیید وضعیت مالیاتی شما است؛ اگر با ما همراه باشید استعلام گواهینامه ارزش افزوده را به شما آموزش داده و کامل با هم مراحل آن را طی می‌کنیم.

گواهی ارزش افزوده و شفافیت و رعایت معیارهای مالیاتی

بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده (متن قانون) این مالیات در واقع یک نوع مالیات غیر مستقیم و مالیات بر مصرف بوده که در بیش از ۱۴۰ کشور دنیا گرفته می‌شود، پس در خیلی از کشورها این نوع از مالیات وجود دارد. هر چند ما بارها در مطالب مختلفی که درباره مالیات در نورا نوشتیم، به غیرمنصفانه بودن آن اشاره کردیم، مثلا مقاله مالیات چیست.

همانطور که می‌دانید تمام ارگان‌های اجرایی دارای مجوز می باشند که این مجوزها برای انجام امور مختلف قطع به یقین نیاز است، گواهی ارزش افزوده هم از این قاعده مستثنی نیست.

در واقع این گواهی نامه، مجوزی را برای اینکه فروشنده بتواند مالیات بر ارزش افزوده را از خریدارها دریافت کند بوده و خریدار هم هنگام خرید می‌تواند آن را ببیند؛ در ادامه با ما همراه باشید تا نکات لازم را در زمینه گواهی ارزش افزوده و نحوه استعلام آن بگوییم.

بیشتر بخوانید:
بازاریابی پارتیزانی یا گوریلا مارکتینگ چیست؟

شرایط دریافت گواهی نامه ارزش افزوده

برای دریافت گواهی نامه ارزش افزوده باید شرایطی را دارا باشید که در ادامه به این شرایط اشاره کردیم:

  1. ثبت‌نام در سامانه الکترونیک مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir و ثبت‌نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده www.evat.ir .
  2. درخواست صدور گواهی نامه ثبت ‌نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده توسط مؤدی در سامانه مالیات بر ارزش افزوده.
  3. تکمیل اطلاعات پرونده مؤدی مطابق دستورالعمل راستی‌آزمایی ثبت‌نام.
  4. ارائه کلیه اظهارنامه‌های دوره‌های مشمولیت مؤدی که تاکنون مورد رسیدگی قرار نگرفته است.
  5. پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده ابرازی و یا قطعی شده.

ما در مطلب سامانه مالیات بر ارزش افزوده به صورت کامل نحوه ورود و کار با این سامانه را آموزش دادیم که می‌توانید بعد از اتمام مطالعه این مطلب، آنرا بخوانید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام گواهی ارزش افزوده

علاوه بر شرایط بالا یک سری مدارک نیز باید ارائه کنید، این مدارک بیشتر هویتی و ثبتی است که در ادامه به آن‌ها اشاره کردیم:

  1. وکالت نامه
  2. کد اقتصادی
  3. گواهی فعالیت شرکت
  4. کد پستی محل فعالیت
  5. آدرس و کد پستی پیمانکار
  6. کپی مدارک شناسایی کلیه اعضای شرکت
  7. آگهی تاسیس شرکت و تغییرات شرکت در صورت وجود
استعلام ارزش افزوده
سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده

استعلام گواهینامه ارزش افزوده را همین الان انجام دهید!

برای استعلام گواهی نامه ارزش افزوده کافی است روی لینک پایین کلیک کنید تا به صفحه مربوطه که باید این کار را انجام دهید، منتقل شوید. با مراجعه به این سامانه الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده مي توانيد از وضعيت گواهی ارزش افزوده شخص حقیقی و حقوقی آگاه شوید.

https://www.evat.ir/frmNewvalidationofregistration.aspx

سامانه بررسی ثبت نام مودیان مالیات بر ارزش افزوده

وقتی وارد این صفحه شوید، چند کادر وجود دارد که باید آن‌ها را پر کنید، این موارد عبارتند از:

  • عنوان مؤدی
  • شماره اقتصادی قدیم
  • شماره ملی
  • شناسه ملی
  • شماره ثبت
  • شماره اقتصادی جدید
بیشتر بخوانید:
چگونه با مدل بازاریابی آیدا aida بفروشیم؟

به خاطر داشته باشید که در هنگام پر کردن شماره ملی از گذاشتن خط تیره – در بین اعداد خودداری کنید.

مراحل استعلام گواهی نامه ارزش افزوده

  • در مرحله اول استعلام گواهی نامه لازم است اطلاعات مندرج یعنی عنوان مودی، کد اقتصادی شرکت ، شناسه ملی شرکت و یا شماره ثبت را در کادر تعیین شده وارد کرده و بعد از ورود کد امنیتی، گزینه جستجو را کلیک کنید.
  • در مرحله دوم استعلام گواهی ارزش افزوده، اگر اطلاعات مربوطه به نحو صحیحی وارد شده باشد، کادری در پایین صفحه نمایش داده می شود که شامل اطلاعات مودی باشد.

هدف از استعلام گواهی ارزش افزوده چیست؟

هدف از این استعلام به منظور صحت و اعتبار گواهینامه انجام می شود تا مشخص شود آیا ارائه دهنده کالا؛ مجوز دریافت مالیات ارزش افزوده از سازمان امور مالیاتی را دارد یا خیر! در کل، هدف از استعلام گواهی نامه ارزش افزوده اطمینان حاصل کردن از صحت و دقت اطلاعات مالیاتی و استفاده بهینه از مزایای مالیاتی برای دستیابی به یک مدیریت مالی بهتر و عملکرد مالی بهتر است.

مدت اعتبار گواهی ارزش افزوده چقدر است؟

اعتبار گواهی نامه ارزش بر افزوده، طبق تشخیص کارشناسان مالیات بر ارزش افزوده به صورت ۶ ماه الی یک سال می باشد. بعد از تمام شدن تاریخ اعتبار گواهی باید این مدت اعتبار تمدید شود.

توضیحات بیشتر در رابطه با سامانه مالیات بر ارزش افزوده و نحوه کارکرد آن و همچنین ثبت نام در سامانه عملیات الکترونیک مالیات برارزش افزوده در مقاله اختصاص یافته ما به طور کامل شرح داده شده است، که با کلیک بر روی لینک زیر در آنجا می توانید مطالعه بفرمایید.

بیشتر بخوانید:
محاسبه مالیات بر حقوق به چه صورت انجام می‌شود؟

اشتراک‌گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه نورا

لطفا کمی صبر کنید

عضویت در خبرنامه با موفقیت انجام شد

اسکرول به بالا

تماس با ما

برای تماس با ما از طریق فرم زیر پیام خود را ارسال کنید.

پاسخگوی تماس شما خواهیم بود

02166476489 🔷 09124836040 🔷 09204836044