بازاریابی پیامکی و مزایای و محدودیت های آن
امتیاز دهید post

آنچه برای موفقیت در بازاریابی پیامکی باید انجام دهید

آنچه در این مطلب می‌خوانید

یکی از روش‌هایی که امروز در بازاریابی جایگاه خاصی پیدا کرده بازاریابی پیامکی یا همان sms است. سؤال اصلی که اغلب کاربران با آن مواجه می‌شوند این است که عملکرد و تاثیر پیامک در بازاریابی چیست و استفاده از پیامک چه تاثیری بر موفقیت تجاری خواهد داشت؟ پیش از آنکه بخواهیم به بررسی کامل اس ام اس مارکتینگ بپردازیم باید بدانید طبق آمار منتشر شده، افراد در طول روز بیش از 80 بار گوشی خود را چک می‌کنند. مطمئناً استفاده از پیامک ساده‌ترین راه برای ارتباط مستقیم با مخاطب بوده و باتوجه به جایگاه تلفن‌های هوشمند در زندگی بشر استفاده از پیامک می‌تواند تاثیر مثبتی در پیشبرد اهداف تجاری داشته باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه از این مدل و مزایای بازاریابی پیامکی بیشتر بگوییم.

مفهوم اس ام اس مارکتینگ چیست؟

اصطلاح sms مارکتینگ غالباً با نام بازاریابی اینترنتی نیز شناخته می‌شود. باید بدانید که اجرای استراتژی اس ام اس مارکتینگ به رضایت مخاطب وابسته است. با رضایت مشتری می‌توانید اطلاعاتی در مورد تخفیفات، پیشنهادهای ویژه، محصولات جدید و بسیاری موارد دیگر از طریق پیامک برای او ارسال کنید. ارسال پیامک شرایط برای برقراری ارتباط دائمی با مشتریان را فراهم کرده و می‌توانید مخاطبین را در سایت یا اپلیکیشن خود نگه دارید. اهداف اصلی این روش عبارت است از:

  • افزایش آگاهی عمومی در مورد برند و محصولات شما
  • برقراری ارتباط دائمی با مشتریان
  • افزایش فروش

مزایای بازاریابی پیامکی موجب شده کسب و کارها به این روش علاقه نشان دهند

مزایای بازاریابی پیامکی چیست؟

برخی از مزایایی که می‌توان درباره بازاریابی پیامکی به آن‌ها اشاره کرد عبارتند از:

  1. افراد زمان زیادی را در گوشی‌های تلفن همراه خود سپری می‌کنند
  2. حس وفاداری در مخاطبان شما ایجاد می‌کند
  3. تاثیر مثبت در برندسازی
  4. تعامل مخاطب با شما راحت‌تر است
  5. سرعت انتقال مفاهیم به مخاطب در آن بالا است
  6. امکان ادغام کانال

در دسترس بودن گوشی برای اکثر افراد

آمارها نشان می‌دهند که رایج‌ترین و پرکاربردترین وسیله در جهان امروز، گوشی‌های هوشمند هستند؛ برای همین امروزه دیجیتال مارکتینگ مهم شده است، چون بخش زیادی از وقت افراد در فضای آنلاین یا دیجیتال می‌گذرد.

اغلب افراد زمان زیادی از شبانه‌روز را به بررسی و انجام فعالیت‌های مختلف با تلفن هوشمند اختصاص می‌دهند. از سوی دیگر، تغییر سبک زندگی در جهان موجب شده که اغلب کشورها به سمت هوشمندسازی حرکت کنند. در نتیجه، ارسال لینک‌های تبلیغاتی از طریق پیامک ارتباطی مستقیم با افزایش بازدید سایت شما خواهد داشت.

استفاده درست از اس ام اس مارکتینگ قطعا در موفقیت شما موثر خواهد بود

ایجاد حس وفاداری در مخاطبان

در اغلب موارد بازاریابی پیامکی در ایجاد حس وفاداری در مخاطبین و تبدیل آن‌ها به مشتریان دائمی عملکرد موفقی دارد. به ویژه وقتی پیامک‌هایی که برای افراد ارسال می‌کنید کاملا شخصی سازی شده باشد. در این صورت فرد احساس صمیمت و تعلق خاطر بیشتری به برند شما خواهد داشت.

تاثیر مثبت بازاریابی پیامکی در برندسازی

به‌علاوه، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارسال پیامک در موفقیت پروژه برندسازی نیز موثر است. در گذشته، اغلب مؤسسات برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی از روش ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کردند. این روش دو ایراد اساسی داشت.

  • اولاً، اینکه اغلب افراد ماهانه یکبار ایمیل خود را چک می‌کردند در نتیجه از تخفیف‌ها و پیشنهادها مطلع نمی‌شدند.
  • ثانیاً، افرادی که به ایمیل خود دسترسی داشتند غالباً ایمیل‌های تبلیغاتی را باز نکرده و بلافاصله پاک می‌کردند.

تعامل راحت مخاطب با شما در اس ام اس مارکتینگ

مزیت اصلی استفاده از پیامک برای ارسال لینک‌های تبلیغاتی این است که تعامل و ارتباط شما با مخاطب راحت‌تر خواهد بود. افراد روزانه چندین بار گوشی خود را چک می‌کنند و این امر احتمال تماشای پیام‌های تبلیغاتی و در نهایت افزایش فروش شما را بیشتر می‌کند.

سرعت بالای انتقال مفاهیم

یکی دیگر از مزیت‌هایی که باید به آن اشاره کنیم سرعت بالای انتقال مفاهیم از طریق sms است. تحقیقات نشان می‌دهد در بیش از 90 درصد موارد پیامک‌های تبلیغاتی در بازه زمانی سه دقیقه پس از ارسال خوانده می‌شوند. این مزیت استفاده از پیامک را به گزینه‌ای ایده‌آل برای بازاریابی و تبلیغات تبدیل کرده است.

امکان ادغام کانال‌ها

مزیت دیگری که از طریق بازاریابی پیامکی از آن بهره‌مند می‌شوید امکان ادغام کانال‌ها است. برای مثال، اگر در تلگرام یا سایت اصلی خود به معرفی محصول پرداخته‌اید یا از ایمیل برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی کمک گرفته‌اید، سعی کنید لینک اصلی را از طریق پیامک برای مخاطبین خود ارسال کنید.

از این طریق می‌توانید مخاطبین خود را به دنبال‌کردن کانال شما در شبکه‌های اجتماعی یا مشاهده سایت اصلی تشویق کنید.

گرچه این روش موثر است، اما استفاده غلط، بازاریابی پیامکی را غیرموثر می‌کند.

محدودیت‌های روش بازاریابی پیامکی

هر یک از روش‌های تبلیغاتی که برای برندسازی یا معرفی محصولات خود به کار بگیرید دارای مزایا و محدودیت‌های مختلفی هستند.

بهتر است قبل از استفاده از هر روش اطلاعات کافی در مورد محدودیت‌های اصلی آن داشته باشید. اگر تا اینجا با ما همراه بوده‌اید به‌خوبی می‌دانید مزیت‌های استفاده از پیامک در بازاریابی چیست.

اما برای اینکه، آگاهانه و با دید بازتری از این روش استفاده کنید به معرفی محدودیت‌های موجود در این مسیر نیز می‌پردازیم.

کم بودن تعداد کاراکترها در اس ام اس مارکتینگ

اولین محدودیت این روش تعداد کاراکترهای هر پیام است. برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با محدودیت متن مواجه هستید و به شما امکان ارسال 160 کاراکتر داده می‌شود.

برای ارسال پیام‌های طولانی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. به‌علاوه، پیام‌های طولانی برای مخاطب خسته‌کننده هستند. پس سعی کنید محتوای پیام را به‌صورت جامع و خلاصه طراحی و ارسال کنید.

عدم امکان ارسال تصاویر در بازاریابی پیامکی

محدودیت دیگر این است که امکان ارسال تصویر یا کلیپ از این طریق وجود ندارد. در نتیجه، اگر برای افزایش آگاهی مخاطب تماشای تصویر یا کلیپ خاصی ضروری است سعی کنید لینک اصلی را در متن پیام قرار دهید.

کلافه کننده بودن پیامک‌ها برای مخاطب

امکان ارسال پیامک‌های تبلیغاتی تنها با رضایت کاربر فراهم است. در نتیجه، اگر در جلب رضایت مخاطب عملکرد موفقی نداشته باشید امکان استفاده از بازاریابی پیامکی برای شما فراهم نخواهد بود.

اگر کسی با رضایت خود درخواست ارسال پیامک داشته باشد، حتما تعامل بهتری با شما خواهد داشت، اما متاسفانه خیلی از پیامک‌ها بدون اجازه مخاطب و حتی غیرمرتبط با علائق افراد است برای همین کلافه کننده بوده و خیلی از پیامک‌ها از طرف مخاطب off می‌شود.

برای موفقیت در sms مارکتینگ، حتما باید به اصول و روش‌های آن توجه کنید.

روش‌های اصلی برای افزایش موفقیت sms مارکتینگ

برای موثر بودن این روش باید نکاتی را بدانید تا بهترین نتیجه را برای کسب و کار خود رقم بزنید، برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  • تلاش برای جلب رضایت مخاطب به‌منظور ارسال پیامک
  • انتخاب زمان مناسب برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی
  • ذکر نام شرکت و محصول در پیام تبلیغاتی
  • قراردادن لینک کانال‌های شبکه‌های اجتماعی و آدرس سایت در متن پیام

نکته: برخی بازاریابی پیامکی را با بازاریابی تلفنی اشتباه می‌گیرند؛ گرچه به ظاهر این دو به یکدیگر شباهت دارند؛ اما دو حوزه کاملا متفاوت است. اولی در حوزه اصول و مفاهیم بازاریابی دیجیتال مارکتینگ قرار گرفته و دومی، بیشتر یک روش سنتی در بازاریابی است که همچنان رونق دارد. گرچه ابزار این دو روش بازاریابی هر دو تلفن است با این حال، در روش اس ام اس مارکتینگ، ما با گوشی تلفن همراه کار داریم اما در بازاریابی تلفنی می‌توان هم از گوشی‌های همراه و هم از تلفن‌های سنتی استفاده کرد.

مروری آنچه در بازاریابی پیامکی گفتیم

اصلی‌ترین استراتژی برای موفقیت در مرحله تبلیغات و بازاریابی، از جمله اس ام اس مارکتینگ انتخاب روش مناسب برای ارتباط با مخاطبین است. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند پل ارتباطی شما با مخاطب باشد. اما، باید روشی انتخاب کنید که بتواند در کوتاه‌ترین زمان شما را به هدف اصلی برساند. به دلیل اینکه، گوشی‌های هوشمند به مهم‌ترین ابزار در زندگی مدرن تبدیل شده‌اند بازاریابی پیامکی بهترین راه برای جذب مخاطب و افزایش فروش خواهد بود. سعی کردیم در این مقاله به بررسی همه‌جانبه این موضوع بپردازیم. آگاهی از مزایای بازاریابی پیامکی و محدودیت‌های این روش در انتخاب هوشمندانه موثر است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه نورا

لطفا کمی صبر کنید

عضویت در خبرنامه با موفقیت انجام شد

اسکرول به بالا

تماس با ما

برای تماس با ما از طریق فرم زیر پیام خود را ارسال کنید.

پاسخگوی تماس شما خواهیم بود

02166476489 🔷 09124836040 🔷 09204836044