راه های تبلیغ کسب و کار
5/5 - (1 امتیاز)

راه های تبلیغ کسب و کار و جذب مشتری

آنچه در این مطلب می‌خوانید

راه های تبلیغ کسب و کار بدون نیاز به بودجه بالا برای جذب مشتری شامل استفاده از کانال‌های تبلیغاتی مختلفی از جمله بازاریابی پیامکی، ایمیل مارکتینگ، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و غیره است.

در اصل پاسخ یکسانی وجود ندارد و روش‌های تبلیغ کسب و کار با توجه به مخاطبان هدف برند، بودجه و نوع استراتژی بازاریابی متفاوت خواهد بود. با این حال روش‌های کارآمد متعددی برای تبلیغ وجود دارد که در همه کسب‌وکارها نیز اثربخشی بالایی برای جذب مشتری به همراه خواهد داشت. در این مقاله به بررسی انواع راههای تبلیغ کسب‌وکار می‌پردازیم. اگر به دنبال ایده‌های کم‌هزینه، اثربخش و نو به‌عنوان بهترین راه تبلیغ کسب و کار هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. 

راه های تبلیغ کسب و کار

1- تبلیغات؛ اولین راه تبلیغ کسب و کار

یکی از ساده‌ترین راه‌های تبلیغات کسب و کار ارائه پیشنهادهای ویژه خرید یا همان کد تخفیف است. این راهکار نه‌تنها برای جذب مشتری جدید، بلکه برای تبدیل مشتریان قدیمی به مشتریان وفادار نیز استفاده می‌شود.

برای ارائه کد تخفیف و اطلاع‌رسانی از تخفیف های ویژه پیشنهاد می‌کنیم چند کانال ارتباطی آفلاین و آنلاین را انتخاب کنید. تبلیغات کلیکی و برگزاری کمپین تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی از جمله راه‌های اطلاع رسانی تخفیف در بستر اینترنتی هستند.

اگر به دنبال روش‌هایی ارزان‌تر با نرخ بازدید بالاتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم از بازاریابی پیامکی و خدمات ارسال پیامک انبوه استفاده کنید. این خدمات با استفاده از وب سرویس پیامک در زمان‌بندی دلخواه و بر‌اساس لیستی از مشتریان دسته بندی شده برای ارسال پیامک استفاده می‌شود.

با استفاده از خدمات وب سرویس پیامکی امکان تعامل با مخاطب نیز از طریق دریافت پیامک از سمت مشتری وجود خواهد داشت. با‌توجه‌به نرخ بازدید بالای مخاطبان از پیامک، این روش را به‌عنوان بهترین راه تبلیغ کسب و کار با هزینه کم و در فضای آفلاین فراموش نکنید. 

بیشتر بخوانید:
مشاور شغلی: سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای آینده‌ای موفق‌تر

2- ایجاد ارزش افزوده برای مشتری

همانطور که مشتریان برای کسب‌وکار سود به همراه دارند، کسب‌وکار نیز باید برای مخاطبان خود ارزش افزوده‌ای به‌جز کالا و خدمات خریداری شده توسط مشتری، ارائه دهد. این روش تعامل میان برند و مخاطب را به حدی فراتر از رابطه خریدار و فروشنده می‌برد؛ به‌این‌ترتیب یک نکته مثبت در فرایند برندسازی و زمینه‌‌سازی برای بازاریابی دهان به دهان است. 

منظور از سودآوری کسب‌وکار برای مشتری همان ارزش افزوده مانند خلق محتوای ارزشمند و ارائه خدمات منحصر‌به‌فرد است. در این روش نباید استراتژی خود را به فروش خالص تبدیل کنید.

ارسال پیامک‌ها برای نکات کوتاه، هشدارها یا اطلاعیه‌ها عالی هستند. ارسال پیام‌های متنی در بستر اینترنت و فضای آفلاین مثل سامانه پیامکی و پیام صوتی انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب با هزینه کم و صرف زمان کوتاه برای اجرای کمپین خلق ارزش، برای مشتریان خود سود‌آوری به همراه خواهید داشت.

اه های جذب مشتری

3- پیامک lbs؛ جذب مشتری در شهرهای گردشگری

سرویس مبتنی بر موقعیت مکانی SMS یا به نام LBS یک سرویس پیام‌رسانی است که مستقیما به مخاطبان هدف می‌رسد. این روش محبوب در بازاریابی برای کسب‌وکارهای محلی و مبتنی بر نوع شهر (گردشگری یا تجاری) برای جذب مشتریان حداکثری کاربرد دارد. پیامک lbs یا همان location based service برا‌ساس موقعیت زنده فرد ارسال می‌شود. این روش برای اطلاع‌رسانی تبلیغات مختلف از کسب‌و‌کار و فروشگاه در آن منطقه کاربرد دارد.

خوشبختانه امکان ارسال پیامک‌های مختلف بر‌اساس مکان زنده فرد یا منطقه‌ای که در آن واقع شده از طریق افزونه پیامکی امکان‌پذیر است. افزونه‌های پیامکی روی انواع سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله وردپرس و جوملا به‌منظور ارسال پیامک و تعامل با مخاطب نصب می‌شود. افزایش تعامل با مشتری، ارزیابی و تحلیل داده‌ها و ارتباط سریع و مستقیم با مشتری از جمله مزایای راه های تبلیغات کسب و کار با استفاده از افزونه پیامکی و ارسال انواع پیامک انبوه به شمار می‌رود. 

بیشتر بخوانید:
مشاور شغلی: سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای آینده‌ای موفق‌تر

4- تهیه لیستی از مشتریان برای تعامل

از مشتری خود بخواهید یک کلمه کلیدی را به کد کوتاه شما ارسال کند که معمولا شامل یک عدد پنج یا شش رقمی است. سپس می‌توانید شروع به ساخت لیست مخاطبین خود کنید.

همچنین از مخاطبان خود در مورد ساعات خاصی که ترجیح می‌دهند پیامک‌ها را دریافت کنند سوال بپرسید. بر‌اساس این اطلاعات از مخاطبین و آگاهی از منطقه زمانی مشتریان، کمپین‌های تبلیغاتی بی‌نظیری برنامه‌ریزی خواهید کرد.

5- اطلاع‌رسانی رویداد و جشن های همگانی

یک راه دیگر برای جلب توجه افراد بیشتر به محصولات شما این است که آن‌ها را در فضای کسب‌وکار خود قرار دهید؛ این استراتژی بازاریابی با چند مزیت پنهان همراه است. اطمینان حاصل کنید که با رستوران‌های محلی منطقه یا رویدادی که افراد بیشتری را جذب می‌کند، شریک می‌شوید و تبلیغات جایزه را دریافت می‌کنید.

6- از بازخورد مشتریان استفاده کنید

به‌عنوان یک برند فعال همیشه باید بدانید که مشتریانتان در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند. شما باید از نظرات مشتریان (چه مثبت یا منفی) و بازخورد آن‌ها آگاه باشید. تا زمانی که ندانید مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما چه فکری می‌کنند، هرگز به فروش حداکثری نمی‌رسید. 

بازاریابی پیامکی همچنین می‌تواند راهی عالی برای جمع آوری بازخورد از مشتریان شما باشد. حتی برخی از سرویس های پیام متنی وجود دارند که به شما امکان می دهند، پرسش‌نامه بازخورد چند سوالی ایجاد کنید.

7- استفاده از کانال‌های تبلیغاتی پر‌بازدید

با گسترش تعداد کسب و کارهای فعال در حوزه فروش محصول و ارائه خدمات متنوع، جذب مشتری به یکی از چالش‌ها تبدیل شده است. برندها با استفاده از روش‌های سنتی و مدرن برای جذب مشتری بیشتر و وفادار کردن مشتری‌های قدیمی اقدام می‌کنند. 

بیشتر بخوانید:
مشاور شغلی: سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای آینده‌ای موفق‌تر

استفاده از کانال‌های ارتباطی به منظور ارائه تخفیف و پیشنهاد ویژه و اطلاع‌رسانی رویدادهای اجتماعی از راه های تبلیغ کسب و کار و در عین حال افزایش وفاداری مشتریان به شمار می‌رود. برای استفاده از این روش‌ها بهتر است کانال ارتباطی انتخاب کنید که در عین داشتن هزینه کم، نرخ بازدید بالایی نیز فراهم کند. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از خدمات ارسال پیامک مدیانا به‌عنوان یکی از بهترین عرضه‌کننده‌های سامانه پیامکی استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه نورا

لطفا کمی صبر کنید

عضویت در خبرنامه با موفقیت انجام شد

اسکرول به بالا

تماس با ما

برای تماس با ما از طریق فرم زیر پیام خود را ارسال کنید.

پاسخگوی تماس شما خواهیم بود

02166476489 🔷 09124836040 🔷 09204836044