بدون شک ویدیو مارکتینگ (Video Marketing) یکی از بهترین راهها برای تبلیغ خدمات یا محصولات شما است. بر کسی پوشیده نیست که استفاده از بازاریابی ویدیویی روندی رو به رشد دارد. طبق آمار، 63 درصد از کسبوکارها شروع به استفاده از بازاریابی محتوای بصری کردهاند. از این میان، 82 درصد از کسبوکارها احساس میکنند که این بخش مهمی از استراتژی آنها است.
با کمک ویدیوهای خلاقانه، ویروسی و کوتاه، یک کسبوکار میتواند بهراحتی پیام خود را در مورد محصول یا خدماتش به کاربران منتقل کند. زیبایی یک برنامه بازاریابی ویدیویی این است که بیننده را راحتتر در معرض اطلاعاتی قرار میدهید که میخواهید از طریق آن با مخاطب ارتباط برقرار کنید. بنابراین اگر هنوز از این استراتژی برای افزایش فروش خود استفاده نکردهاید، اکنون زمان شروع آن است! پس ادامه مطلب را برای آشنایی بیشتر بخوانید.
بازاریابی ویدیویی (Video Marketing) چیست؟
بازاریابی ویدیویی، استفاده از فیلم برای تبلیغ محصولات، خدمات و کسبوکار در بین مخاطبان هدف است. این استراتژی به مشتریان شما درک بصری میدهد و به آنها فرصت میدهد قبل از خرید با برند شما تعامل داشته باشند. با درنظرگرفتن این موضوع، در اینجا چندین دلیل وجود دارد که چرا شما باید بازاریابی ویدیویی را در برنامه بازاریابی محتوا قرار دهید.
8 دلیل و مزیت استفاده از ویدیو مارکتینگ برای کسب و کارها
اگر بگوییم بازاریابی ویدیویی یکی از پرنفوذترین روشها در بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات است، گزاف نگفتهایم، پلتفرمهای مختلف ویدیویی شاهدی بر این ماجرا است، یوتیوب و محبوبیت آن در دنیا نیازی به توضیحی ندارد. به همین دلیل باید از روش بازاریابی ویدیویی حتما استفاده کرد، ما در ادامه مهمترین دلایل استفاده و همچنین مزیتهای این روش را بیان کردهایم:
1- بهینهسازی موتور جستجو
تا سال 2021، 80 درصد از کل ترافیک اینترنت را ویدیو تشکیل خواهد داد. موتورهای جستجو آن را بهعنوان محتوایی با کیفیت بالا میبینند؛ بنابراین انواع مختلف محتوای بصری در وبسایت شما میتواند بهویژه برای SEO بسیار مفید باشد. بااینحال، باید ویدیو با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، توضیحات متای عالی و عنوان قوی نیز بهدرستی بهینه شود.
2- افزایش نرخ تبدیل و فروش
بیشتر اطلاعات از طریق تصاویر به مغز ما منتقل میشوند. ویدیو مارکتینگ همیشه یک راه عالی برای افزایش تعامل و فروش بوده است. شما بهراحتی میتوانید با افزودن محتوای ویدیویی در مورد محصول یا خدمات خود، نرخ تبدیل صفحه فرود خود را تا 80 درصد افزایش دهید. حتی بسیاری از گزارشها نشان میدهند که 74 درصد از کاربرانی که ویدیوی توضیح دهنده محصول را تماشا کردهاند، متعاقباً آن را خریداری کردهاند. یک ویدیوی آموزنده میتواند به فروش مستقیم منجر شود.
این یکی از دلایل اصلی است که این روزها بسیاری از مشاغل به سمت بازاریابی ویدیویی میروند. تصاویر جذاب بازدیدکنندگان را به مشتریان عادی تبدیل میکند. نظرسنجیهای اخیر نشان میدهد که 71 درصد از بازاریابان میگویند که نرخ تبدیل ویدیو از سایر محتواهای بازاریابی بهتر است.
3- ویدیو مارکتینگ اعتماد ایجاد میکند
کل مفهوم بازاریابی ویدیویی بر پایه ایجاد اعتماد و ایجاد روابط طولانی با مشتریان است. بنابراین، ارائه اطلاعات جالب و مفید به کاربران بسیار مهم است. حقایق نشان میدهد که 57 درصد از مشتریان موافق این قضیه هستند که تصاویر باکیفیت به آنها اطمینان بیشتری برای خرید آنلاین محصول میدهد. بازاریابی ویدیویی یکی از بهترین راهها برای نشاندادن احساسات برند شما است.
4- قابلیت ویروسی شدن با بازاریابی ویدیویی
کاربران دوست دارند پستهای ویدیویی آموزنده و جذاب را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. هنگامی که بینندگان ویدیوها را به اشتراک میگذارند، میتوانید تبلیغات رایگانی برای محصولات و خدمات خود دریافت کنید. به اینترتیب محتوای شما در شبکههای اجتماعی ویروسی میشود.
5- ماندگاری بالا
همه شما میدانید که اینترنت یک مکان شلوغ است و جلبتوجه مردم یک دردسر واقعی بهحساب میآید. استفاده از ویدیو، تنها به برقراری ارتباط بصری ختم نمیشود. حقایق نشان دادهاند که مردم آنچه را که تماشا میکنند بیشتر از خواندن مطالب بهخاطر میآورند.
6- با ویدئو مارکتینگ در رقابت پیروز میشوید
حقیقت این است که بسیاری از مشاغل از ویدیو مارکتینگ استفاده نمیکنند. آنها در این مغالطه گیر کردهاند که انجام این کار گران است. بااینحال، در مقایسه با دسترسی کاربران بالقوه، تعامل، نرخ تبدیل از یک ویدیو، نتایج مثبت بهوضوح بیشتر از هزینه است. از برقراری ارتباط با کاربران خود برای جلو افتادن در رقابت، این تکنیک بازاریابی بهترین راه برای افزایش فروش شما است و با برقراری ارتباط با کاربران، شما را از رقبا جلو میاندازد.
7- ویدیو خریداران تنبل را درگیر میکند
یک ویدیوی خوب بهترین ابزار برای یادگیری است و مصرف و بهخاطر سپردن آن بسیار آسان خواهد بود. امروزه کاربران زمان کافی برای خواندن توضیحات محصول را ندارند. آنها دوست دارند محصولات یا خدمات را بهصورت بصری ببینند. ازاینرو آنها به دنبال محتوای ویدیویی ارزشمندی هستند که همه چیز را توضیح دهد. این شانس شما را برای دستیابی به طیف گستردهای از مخاطبان افزایش میدهد. علاوه بر این، رابطه با تمام گروههای سنی کار میکند و حتی خریداران تنبل را نیز جذب خواهد کرد.
8- فراخوان برند
طبق آمار، 80 درصد از مشتریان، ویدیویی را که در ماههای اخیر مشاهده کردهاند، بهخاطر میآورند. بنابراین، Video Marketing یادآوری برند را ترویج میکند و این بدون شک یکی از بهترین مزایا است. بنابراین هر زمان که کاربر محتوای بصری شما را بهخاطر بیاورد، برند شما را نیز به یاد میآورد. این ویژگی سرنخهای بیشتری را برای کسبوکار شما فراهم میکند.
9- بازاریابی ویدیویی ترافیک را افزایش میدهد
ترافیک وبسایت لزوماً به معنای سود نیست. بااینحال، برای اینکه مردم بتوانند محصول شما را بخرند، ابتدا باید آنها را به بازدید از سایت خود دعوت کنید و ویدیوها میتوانند این کار را انجام دهند. بنابراین، جدای از سرمایه گذاری در بکلینک، ویدیو مارکتینگ روشی عالی برای اطمینان از اینکه وبسایت شما بهاندازه کافی بازدیدکننده ماهانه دارد، خواهد بود.
10- موبایل پسند است
محتوای ویدیویی در همه دستگاهها بهخوبی کار میکند، اما در نظر بگیرید که ما اکنون در عصر تلفن همراه زندگی میکنیم، خوب است بدانید که ترافیک ویدیویی در تلفنهای هوشمند 60 درصد از کل ترافیک داده تلفن همراه (سیسکو) را تشکیل میدهد و ویدیوهای موبایل با سرعت بیشتری درحالرشد هستند.
علاوه بر این، تمرکز افراد در هنگام تماشای یک ویدیو در تلفن خود دوبرابر بیشتر از تماشای آن در تلویزیون است. مردم در زمان ناهار، در خانه و در حال حرکت ویدیوها را با تلفن خود تماشا میکنند که این فرصت شگفتانگیزی برای شما بهعنوان یک برند است.
جمعبندی از بحث بازاریابی ویدیویی
نکات ذکر شده در این مقاله شما را برای درک قدرت واقعی بازاریابی ویدیویی راهنمایی میکند. این استراتژی برای کسبوکار شما بسیار مؤثر خواهد بود. شما تا چه اندازه از ویدیو مارکتینگ (Video Marketing) استفاده میکنید؟ تجربیات خود را در مورد بازاریابی ویدیویی برای ما بنویسید.
amazing!!