فرقی نمیکند که صاحب یک دفتر کار کوچک و جمعوجور یا شرکتی بزرگ باشید؛ باید متناسب با نیاز و نوع کسبوکار خود، اقلام و تجهیزات ضروری اداری را تهیه کنید. بااینحال تعدادی از مهمترین وسایل مورد نیاز دفتر کار شامل خودکار، کاغذ یادداشت، کلاسور، پوشه، گیره کاغذ و استند اداری میشوند. برای اینکه به شکل کاربردیتر لیست لوازم اداری خود را تهیه کنید، در این مقاله ملزومات اداری را در دستهبندیهای وسایل رومیزی، دفاتر اداری و حسابداری، لوازم بایگانی و تجهیزات فنی تقسیم کردهایم. اگر به دنبال پاسخی برای پرسش «ملزومات اداری چیست» هستید، این مقاله اطلاعات مفیدی به شما خواهد داد.
اقلام اداری رومیزی؛ تجهیزات لازم برای دفتر کار
هر کارمند روزانه برای پیش بردن کارهای خود به وسایل مهمی نیاز دارد که باید در سریعترین زمان ممکن به آنها دسترسی داشته باشد. به این وسایل ضروری و مهم معمولا اقلام رومیزی اداری میگویند که شامل نوشتافزار و سایر لوازم تحریر نیز میشود؛ بنابراین تهیه این اقلام ضروری را هنگام خرید ملزومات اداری، در اولویت قرار دهید. در این بخش لیست لوازم تحریر اداری موردنیاز برای دفتر کار را آوردهایم:
- ماشین حساب مهندسی
- جاچسبی و پایه چسب
- پانچ و منگنه
- استامپ و جوهر استامپ
- مُهر (انواع مهرهای شخصی، دفتر، تاریخ، «باطل شد»، «مطابقت دارد»)
- زیر دستی
- سوزن منگنه و ته گرد
- کاغذ کاربن
- کاغذ یادداشت
- چسب
- غلطگیر
- مداد و خودکار
- گیره کاغذ
- تمبر
- انواع کاغذ در سایزهای مختلف
- تقویم
- قیچی
- انواع ماژیک
علاوهبر این اقلام ذکر شده، میتوانید وسایلی مانند جای کارت ویزیت، استند نگهدارنده لوازم تحریر یا هر وسیله دیگری که به آن نیاز دارید را نیز برای دفتر کار خود تهیه کنید.
دفاتر اداری و حسابداری؛ وسایل موردنیاز برای انجام امور مالی در دفتر کار
دفترهای اداری و حسابداری نقش پررنگی در هر نوع کسبوکار شرکتی و فروشگاهی دارند. صاحبان کسبوکار و تجار از طرف قانون موظف هستند تا برخی از این دفترها مانند دفتر کل و دفتر روزنامه را تهیه و تحریر کنند. در واقع دفاتر شرکتی باید تحت قوانین مالیاتی و حسابداری خاصی نگهداری شوند. در ادامه لیستی از دفترهای مهم اداری را معرفی کردهایم:
- دفتر کل
- دفتر معین
- دفتر اندیکاتور
- دفتر اموال
- دفتر روزنامه
- دفتر مراسلات
- دفتر فروش روزانه
- دفتر صندوق
- دفتر انبار
- دفتر چک
توجه داشته باشید که کلیه تراکنشها و صورتهای مالی باید بهطوردقیق در دفاتر حسابداری ثبت شوند. انواع دفترهای اداری و حسابداری در دو مدل جلد چرمی و مقوایی و همچنین تعداد برگههای ۸۰، ۱۰۰، ۱۶۰، ۲۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ برای این دفاتر وجود دارد.
ابزار و لوازم بایگانی؛ طبقهبندی و نگهداری از اسناد اداری در شرکتها
مهمترین کاربرد لوازم بایگانی در دفتر کار شامل سازماندهی، طبقهبندی و نگهداری اسناد و مدارک میشود. با استفاده از این ابزارها و نظمدهی به پروندهها و برگهها، به بهبود کارایی و افزایش سرعت عمل هنگام بازیابی اطلاعات اداری کمک خواهید کرد. برخی از مهمترین ابزار بایگانی موردنیاز برای هر دفتر کار عبارتاند از:
- پرونده
- زونکن
- کلربوک کلاسوری
- پوشه و اکسپندینگ فایل
- کازیه
- تقسیم کننده کشو
- جا مجلهای
- جعبه بایگانی
- کاربرگ و فرم
- قفسه و کمد بایگانی
لوازم بایگانی اداری باید استحکام و دوام خوبی برای محافظت از انواع اسناد جدید و قدیمی، داشته باشند. همچنین استفاده صحیح و بهینه از این تجهیزات بایگانی به بهبود کارایی، صرفهجویی در زمان و افزایش امنیت اطلاعات در محیطهای اداری کمک میکند.
لوازم برقی و فنی؛ از تجهیزات لازم برای ادارهها و دفتر کار
امروزه تجهیزات برقی یکی از اجزای جداناپذیر لوازم دفتر کار هستند. طبیعی است که هزینه خریداری این تجهیزات بیشتر از لوازم اداری دفتر کار خواهد بود؛ اما وسایل برقی و الکترونیکی جزوی از داراییهای ثابت هر دفتر کار هستند. ازااینرو در طولانیمدت باعث صرفهجویی در هزینههای شما خواهند شد. در ادامه لیست مهمترین تجهیزات دفتر کار را معرفی کردهایم:
- کامپیوتر یا لپتاپ
- پرینتر
- خط تلفن ثابت و همراه
- تلفن ثابت و همراه
- فلش مموری
- هارد اکسترنال
- مودم و تجهیزات شبکه
- اسکنر
- دستگاه کپی
- دستگاه فکس
برای محافظت از این وسایل مهم و گرانقیمت بهتر است دستگاه محافظ نوسان برق را خریداری کنید تا هنگام خاموشی و مشکلات الکترونیکی دچار خسارت نشوید.
خرید لوازم اداری مرغوب و بادوام از فروشگاه ایران تحریر
خرید لوازم اداری یکی از مهمترینکارها هنگام تاسیس دفتر یا شرکت محسوب میشود. در این مقاله لیست لوازم اداری را به دستهبندیهای وسایل رومیزی، دفاتر اداری و حسابداری، لوازم بایگانی و تجهیزات فنی تقسیم کردیم تا بهشکل بهینهتری آنها را بررسی کنید. لوازم مورد نیاز دفتر کار معمولا شامل خودکار، کاغذ یادداشت، کلاسور، پوشه، دفتر کل و دفتر روزنامه، کازیه، زونکن، لپتاپ و تلفن ثابت میشوند. هنگام تهیه تجهیزات لازم برای دفتر کار به جنس و دوام وسایل بسیار دقت کنید تا در استفادههای طولانیمدت آسیب نبینند.
برای خرید وسایل اداری باکیفیت و مرغوب حتما از فروشگاههای معتبر و باسابقه اقدام کنید؛ زیرا خرید از فروشگاههای معتبر به شما اطمینان میدهد که محصولی بادوام و مقاوم تهیه کردهاید. فروشگاه لوازم تحریر فروشی ایران تحریر با بیش از ۲۰ سال سابقه در فروش لوازم تحریر نوشتافزار و اداری، بهترین اجناس از بهترین برندهای روز دنیا را با مناسبترین قیمت عرضه خواهد کرد. برای اطلاع از قیمتهای شگفتانگیر محصولات ایران تحریر به سایت این فروشگاه مراجعه کنید.
آنچه در این صفحه میخوانید:
- https://nuracashflow ir/office-supplies/